A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дашівський ліцей Дашівської селищної ради

МО педагогічних працівників, які забезпечують освітній процес в інклюзивних класах

 

Проблема, над якою працює  методичне об’єднання       педагогів, які забезпечують інклюзивне навчання  в закладах освіти.

В умовах розвитку інформаційного  суспільства особливого значення  набуває формування компетентності «вміння вчитися», яка визначається здатністю людини здобувати знання, мобілізувати їх і використовувати у конкретній ситуації.

На сьогодні в освіті повинні здійснитися такі перетворення, за яких школа має стати майстернею, де вчителі разом з учнями будуть продукувати нові знання, а не лише передавати знання та досвід попередніх поколінь. А тому смисловими змінами в сучасних школах мають стати пріоритетні завдання, зокрема:

  • навчати способам мислення, вчити «як думати», а не «що думати»;
  • надати учням рівні можливості у виборі форми і змісту навчання;
  • мотивувати дітей до навчання упродовж усього життя, а не прагнути навчити на все життя;
  • створювати умови для опанування і самостійного продукування ще неіснуючих знань, а не змушувати заучувати «вчорашні знання»;
  • сприяти формуванню суспільно-індивідуального світогляду, який убезпечує особистість від руйнівних маніпуляційних впливів;
  • сприяти становленню інформаційної культури особистості, здатної до активного управління, а не культивувати пасивне некритичне  сприйняття інформації.

Саме у період формування ключової компетентності «вміння вчитися» важливим є розвиток таких навичок як пізнавальна та творча активність, готовність до співробітництва, взаєморозуміння.

У дітей з особливими освітніми потребами низька пізнавальна активність. Активність на уроках не виникає сама собою, її треба стимулювати, створюючи відповідну атмосферу. Традиційна класно-урочна система не стимулює дітей до самостійної огранізації власних дій і умінь. Тому більша частина того, що заплановано на урок, не засвоюється. У свідомості дітей залишаються невиразні, не пов’язані між собою уявлення і поняття. Труднощі у засвоєнні навчального матеріалу учнями допоміжної школи нерідко призводить до зниження їхнього інтересу до навчання. Якщо ж навчання для дітей стає цікавим процесом, воно для них вже не є обтяжливим. Стимулювання здорового навчального та індивідуального розвитку дітей з особливими освітніми потребами, формування цілісних знань і є основною метою інтегральної педагогічної технології.

 

Завдання методичного об’єднання асистентів вчителів

 

З метою ефективної роботи асистентів вчителів інклюзивних класів шкільне методичне об’єднання ставить перед собою такі головні завдання:

  • удосконалення розвитку інклюзивної освіти з метою створення сприятливого середовища для здобуття освіти по місцю проживання учнів з особливими освітніми потребами;
  • сприяння кваліфікаційному, творчому, науковому зростання  особистості        асистентів педагогів, що працюють з дітьми, які мають особливості у психофізичному розвитку; підвищення їх творчого потенціалу шляхом проведення практичних конференцій, семінарів і тренінгів з метою ефективної та продуктивної діяльності в умовах сьогодення;
  • інтенсивне застосування інноваційних технологій навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами;
  • оновлення власної навчально-методичної та інформаційної бази;
  • підготовка та  збір матеріалів для проведення самооцінювання членів МО в ліцеї;
  • створення умов для впровадження інклюзивної моделі освіти для дітей з особливими потребами та умов для навчання та розвитку обдарованих дітей з інтелектуальними та творчими здібностями;
  • оновлення шляхів співпраці з батьками, впровадження педагогіки партнерства, інформування батьків про особливості освітнього процесу в умовах інклюзивного навчання.Тематика засідань методичного об’єднання

Тематика засідання

Відповідальний                                                                                         

Примітка

І засідання  Серпень 2023 р.

  1. Про вибори секретаря методичного об'єднання асистентів вчителів.

Голова МО Дяченко О.А.

 

  1. Про підсумки роботи з дітьми з ООП за 2022-2023 н.р. і завдання, що стоять перед асистентами вчителів на 2023-2024 н.р.

ЗДНВР

Легка С.Б.    Голова МО Дяченко О.А.

 

3. Про нові методичні рекомендації щодо організації навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти у

2023/2024 навчальному році.

ЗДНВР

Легка С.Б.

 

4. Про правила розробки індивідуальної програми розвитку учнів інклюзивних класів та про особливості ведення щоденника спостережень за дитиною з ООП.

ЗДНВР

Легка С.Б.

 Голова МО

Дяченко О.А.

 

5. Документація асистента вчителя

інклюзивного класу. Створення портфоліо для дітей з особливими освітніми потребами.

Голова МО Дяченко О.А.

 

Рекомендації:

  • Опрацювати нормативні документи та науково-методичні документи інклюзивної освіти
  • Посилити контроль за виконанням програм учнів з ООП.
  • Забезпечити умови для адаптації учнів з ООП до шкільного життя.

 

 

 

Тематика засідання

Відповідальний

Примітка

ІІ засідання Жовтень 2023 р.

  1. Співпраця асистента вчителя з вчителем під час навчально-виховного процесу. Переваги адаптованої і модифікованої програм, які надають дитині з ООП краще засвоїти навчальний матеріал.

ЗДНВР

Легка С.Б.

Директор ІРЦ

Шимик Г.І.

 

2. Обговорення результатів засідань команд психолого-педагогічного супроводу.

ЗДНВР

 Легка С.Б.

Члени МО

 

3. Моніторинг ІПР інклюзивних класів за I чверть. Обговорення портфоліо   для дітей з особливими осовітніми потребами.

Голова МО Дяченко О.А.

Члени МО

 

4. Оцінювання дітей з особливими освітніми  потребами.

 Директор ІРЦ

 Шимик Г.І.

 

Рекомендації:

  • Організувати роботу з дітьми по розвитку творчих здібностей.
  • Опрацювати методичну літературу  «Педагогічні технології інклюзивного навчання»
  • Узагальнити досвід вчителів щодо  адаптації та модифікації навчального середовища.

 

 

 

 

 

Тематика засідання

Відповідальний

Примітка

ІІІ засідання  Січень 2024 р.

  1. Про моніторинг ІПР та навчальні досягнення учнів з ООП за I семестр.

 

ЗДНВР

Легка С.Б.

Члени  МО

 

2. Засоби спілкування, особливості їх використання в педагогічній

взаємодії.

Члени  МО

 

3. Про підсумки роботи асистентів вчителів в інклюзивних класів за I семестр.

ЗДНВР

Легка С.Б.    

Голова МО

Дяченко О. А.

 

4. Робота з батьками в процесі  інклюзивного навчання.

Голова МО Дяченко О.А.

Члени МО

 

5. Різне.

  Члени МО

 

Рекомендації:

  • Поповнення банку даних для створення портфоліо учнів з особливими потребами.
  • Перегляд ІПР.
  • Робота над документацією.

 

 

 

 

Тематика засідання

Відповідальний

Примітка

ІV засідання Березень 2024 р.

1. Методи індивідуального підходу до  дітей з особливими освітніми потребами.

Голова МО Дяченко О.А.

Члени МО

 

2. Ігрові методи навчання з дітьми з особливими освітніми потребами.

Приклади ігор для дітей із затримкою психічного розвитку.

Логопед

Ящук К.М.

 

3. Про корекційні прийоми, які використовують у роботі з дітьми з порушеннями інтелектуального розвитку.

Члени МО

 

4. Різне.

Члени МО

 

Рекомендації:

  • Діти з затримкою психічного розвитку в інклюзивному класі.
  • Діти з порушенням інтелектуального розвитку.
  • Перегляд ІПР.
  • Робота над документацією.

 

 

 

V засідання Травень 2024 р.

 

 

  1. Аналіз індивідуальних програм розвитку дітей з особливими освітніми потребами,

труднощі у виконанні програм.

ЗДНВР

  Легка С.Б.

Голова МО

Дяченко О.А.

 

2. Рекомендації щодо занять на канікулах учнів інклюзивних класів, які мають порушення мовлення.

Логопед

Ящук К.М.

 

3. Підсумки навчання учнів інклюзивної форми навчання. Моніторинг проведеної роботи МО за 2023-2024 н.р. Обговорення та визначення перспектив діяльності на новий навчальний рік.

 

ЗДНВР

 Легка С.Б.

 Голова МО

Дяченко О.А.

 

Рекомендації:

  • Опрацювання нової методичної літератури.

 

 

 

         

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора