A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Дашівський ліцей Дашівської селищної ради

Статут Дашівського ліцею Дашівської селищної ради

 

І. Загальні положення

1.1. Дашівський ліцей Дашівської селищної ради (далі – ліцей) створений як опорний заклад загальної середньої освіти рішенням 10 сесії Дашівської селищної  ради 8 скликання  від 16.08.2017 року №196, перебуває у комунальній власності Дашівської селищної ради та є правонаступником усіх майнових та особистих немайнових прав і обов’язків Дашівської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Дашівської селищної ради Іллінецького району Вінницької області.

1.2.Тип закладу:ліцей.

1.3.Організаційно-правова форма: комунальна організація (установа, заклад).

1.4. Повне найменування ліцею: Дашівський ліцей Дашівської селищної ради.

1.5. Скорочене найменування ліцею: Дашівський ліцей.

1.6. Юридична адреса ліцею: 22740, Вінницька область, Гайсинський район, смт.Дашів, вул.Центральна,22.

1.7. Ліцей може мати у своєму складі філії, які не є юридичними особами і діють на підставі положень, затверджених рішенням засновника.

1.8. Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами та цим Статутом.

1.9. Ліцей є комунальною власністю Дашівської  територіальної громади в особі Дашівської селищної  ради

1.10.Ліцей має статус юридичної особи, має печатку, штамп, ідентифікаційний

номер, може мати рахунки в органах Державної казначейської служби України, самостійний баланс.

 1.11. Засновником ліцею є Дашівська селищна рада, органом управління – відділ освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної ради.

1.12. Засновник здійснює фінансування ліцею, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, організовує будівництво, ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування учнів.

1.13 Ліцей є закладом повної загальної середньої освіти, забезпечує здобуття початкової, базової середньої й профільної середньої освіти. Заклад проводить освітню діяльність на підставі ліцензії, що видається відповідно до законодавства.

1.14. Ліцей може створювати у своєму складі класи (групи) з дистанційною, мережевою формою навчання, класи (групи) з поглибленим, профільним вивченням окремих предметів та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами.

1.15. Ліцей для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи.

1.16. Головною метою діяльності ліцею є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї дфяльності на користь іншим людям і суспільству.

1.17. Головними завданнями ліцею є:

- виховання громадянина України;

- формування особистості здобувача освіти, розвиток його здібностей та світогляду;

- виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції та державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення;

- ефективне використання кадрових, інформаційних, матеріальних, фінансових ресурсів, спрямованих на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти;

- впровадження інноваційних технологій у освітній процес;

- виконання вимог Державного стандарту загальної середньої освіти, підготовка здобувачів освіти до подальшої освіти і трудової діяльності;

- формування ціннісного ставлення і судження особистості, які слугують базою для щасливого власного життя та успішної взаємодії з суспільством;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я здобувачів освіти;

- формування і розвиток соціально зрілої і творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

- забезпечення реалізації прав здобувачів освіти на вільне формування світоглядних переконань;

- реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття повної загальної середньої освіти;

- створення умов для всебічної підготовки здобувачів освіти до самостійного життя, праці, соціального й професійного самовизначення на основі посилення взаємозв’язків ліцею з виробничими, іншими структурами громади.

1.18. Ліцей самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах своєї автономії, обсяг якої визначається Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», спеціальними законами України та цим Статутом.

1.19. Ліцей несе відповідальність перед здобувачами освіти, засновником, суспільством і державою:

- за безпечні умови освітньої діяльності;

- за дотримання Державних стандартів освіти;

- за дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

- за дотримання фінансової дисципліни;

- за прозорість, інформаційну відкритість закладу освіти.

1.20. У ліцеї визначена державна мова навчання і виховання –українська мова.

1.21. Профіль навчання у старших класах ліцею визначається закладом освіти відповідно до наявної матеріально-технічної бази, кадрових ресурсів, освітніх запитів учнів та їх батьків.

1.22. Автономія ліцею визначається його правом:

- бути самостійним, незалежним та відповідальним у прийнятті рішень щодо академічних (освітніх), організаційних, кадрових, фінансових та інших питань діяльності, що провадиться в порядку та межах, визначених законом;

- брати участь в установленому порядку в моніторингу якості освіти;

- самостійно визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу відповідно до чинного законодавства;

- на основі самостійно розробленої освітньої програми розробляти робочий навчальний план, в тому числі в установленому порядку, розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні навчальні плани;

- планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку ліцею;

- спільно із закладами вищої освіти, центрами, Малою академією наук проводити науково-дослідну, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу;

- бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та цим Статутом;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, юридичних і фізичних осіб;

- залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні надходження у порядку визначеному законодавством України;

- розвивати власну матеріально-технічну і соціальну базу (мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів), а також навчально-матеріальну базу для вивчення предмета «Захист України»;

- самостійно здійснювати добір та розстановку педагогічних кадрів і обслуговуючого персоналу;

- організовувати роботу класів із інклюзивною формою навчання, керуючись чинним законодавством України;

- здійснювати освітню діяльність згідно з ліцензією, визначати варіативну частину робочого навчального плану;

- надавати платні освітні послуги відповідно до законодавства;

- в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

- здійснювати інші дії, що не суперечать чинному законодавству.

1.23. Ліцей зобов’язаний:

- реалізовувати положення Конституції України, законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти.

 

ІІ. Освітній процес

2.1.Освітній процес у ліцеї організовується відповідно до законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Санітарного регламенту ЗЗСО, інших актів законодавства, освітньої  програми закладу та спрямовується на виявлення та розвиток здібностей та обдарувань особистості, її індивідуальних здібностей, досягнення результатів навчання, прогресу в розвитку, зокрема формування і застосування відповідних компетентностей, визначених державними стандартами.

2.2.Освітній процес у ліцеї організовується в межах навчального року, що розпочинається у День знань - 1 вересня, і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

2.3.Структура і тривалість навчального року, навчального тижня, навчального дня, занять, відпочинку між ними, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою ліцею у межах часу, передбаченого освітньою програмою, відповідно до обсягу навчального навантаження, встановленого відповідним навчальним планом, та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного та інтелектуального розвитку дітей тощо.

2.4.Безперервна навчальна діяльність учнів ліцею не може перевищувати                            35 хвилин (для 1 року навчання), 40 хвилин (для 2-4 років навчання), 45 хвилин (5- 11(12-х) років навчання), крім випадків, визначених законодавством. Починаючи з 8 класу, можуть проводитися спарені уроки. Тривалість канікул протягом навчального року не може становити менше 30 календарних днів.

2.5.Освітній процес будується на підставі освітньої програми, що розробляється на основі відповідної типової освітньої програми або інших освітніх програм, затверджених центральним органом виконавчої влади. Освітня програма ліцею схвалюється педагогічною радою закладу та затверджується його директором.

2.6.Зарахування учнів до ліцею  проводиться наказом директора, що видається на підставі заяви, копії свідоцтва про народження дитини, за наявності медичної довідки встановленого зразка, особової справи або відповідного документа про освіту (крім учнів першого класу).

         Зарахування, відрахування та переведення учнів до інших закладів освіти здійснюється відповідно до порядку, затвердженого МОН.

2.7.З метою належної організації освітнього процесу в ліцеї  формуються класи та/або групи, у тому числі інклюзивні. Кількість учнів у класі (наповнюваність класу) не може становити більше 24 учнів, які здобувають початкову освіту (з 01.09.2024 року); 30 учнів, які здобувають базову чи профільну середню освіту.

2.8.Кількість учнів у навчальних приміщеннях ліцею  має відповідати вимогам санітарного законодавства та не може порушувати права учнів (педагогічних працівників) на належні, безпечні та здорові умови навчання (праці).

2.9.Залучення учнів ліцею під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

2.10.З урахуванням освітніх запитів населення, кадрового забезпечення та матеріально-технічної бази ліцей може організовувати навчання за різними профільними напрямами.

2.11.З метою належної якості вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) клас може ділитися на групи. Порядок поділу класів на групи під час вивчення окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів) встановлюється центральним органом виконавчої  влади у сфері освіти і науки.

2.12.Учні розподіляються між класами (групами) директором ліцею.

2.13.За письмовими зверненнями батьків учнів утворюється група (групи) подовженого дня, у тому числі інклюзивні, фінансування якої (яких) здійснюється за кошти Засновника та за інші кошти, не заборонені  законодавством.

2.14.Виховний процес у ліцеї є невід’ємною складовою освітнього процесу і ґрунтується на загальнолюдських цінностях, культурних цінностях українського народу, цінностях громадянського (вільного демократичного) суспільства, принципах верховенства права, дотримання прав і свобод людини і громадянина та спрямовується на формування:

      • відповідальних та чесних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору та спрямування своєї діяльності на користь іншим людям і суспільству;
      • поваги до гідності, прав, свобод, законних інтересів людини і громадянина; нетерпимості до приниження честі та гідності людини, фізичного або психологічного насильства, а також до дискримінації за будь-якою ознакою;
      • патріотизму, поваги до державної мови та державних символів України, поваги та дбайливого ставлення до національних, історичних, культурних цінностей, нематеріальної культурної спадщини українського народу, усвідомленого обов’язку захищати у разі потреби суверенітет і територіальну цілісність України;
      • усвідомленої потреби в дотриманні Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення, проявів корупції та порушень академічної доброчесності;
      • громадянської культури та культури демократії;
      • культури та навичок здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;
      • прагнення до утвердження довіри, взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
      • почуттів доброти, милосердя, толерантності, турботи, справедливості, шанобливого ставлення до сім’ї, відповідальності за свої дії;
      • культури свободи та самодисципліни, відповідальності за своє життя, сміливості та реалізації творчого потенціалу як невід’ємних складників становлення особистості.

2.15.За особливі успіхи у навчанні, дослідницькій, пошуковій, науковій діяльності, культурних заходах, спортивних змаганнях тощо до учнів ліцею можуть застосовуватися різні види морального та/або матеріального заохочення і відзначення. Види та форми заохочення і відзначення учнів визначаються Положенням про заохочення і відзначення учнів, що затверджується педагогічною радою ліцею. До видів заохочення і відзначення учнів, відносяться нагородження похвальним листом, грамотою, золотою чи срібною медаллю.

2.16.Рішення про заохочення (відзначення) учнів приймаються педагогічною радою ліцею з дотриманням принципів об’єктивності, справедливості, з урахуванням вікових та індивідуальних особливостей.

2.17.За систематичні порушення Правил для учнів здобувачі освіти можуть нести відповідальність відповідно до Порядку, затвердженого педагогічною радою ліцею.

2.18.Кожен учень ліцею має право на справедливе, неупереджене, об’єктивне, незалежне, недискримінаційне та доброчесне оцінювання результатів його навчання незалежно від виду та форми здобуття ним освіти.

2.19.Основними видами оцінювання результатів навчання учнів є формувальне, поточне, підсумкове (тематичне, семестрове, річне) оцінювання, державна підсумкова атестація, зовнішнє незалежне оцінювання.

2.20.За рішенням педагогічної ради ліцею оцінювання може здійснюватися за власною шкалою оцінювання результатів навчання учнів або за системою оцінювання, визначеною законодавством та Положенням про внутрішню систему забезпечення якості освіти  навчального закладу.У разі запровадження власної шкали оцінювання результатів навчання учнів ліцеєм  визначаються правила переведення до системи оцінювання,  визначеної законодавством.

2.21.Річне оцінювання та державна підсумкова атестація здійснюються за системою оцінювання, визначеною законодавством, а результати такого оцінювання відображаються у свідоцтві досягнень, що видається учневі щороку у разі переведення його на наступний рік навчання.

2.22.Оцінювання відповідності результатів навчання учнів, які завершили здобуття початкової, базової середньої чи профільної середньої освіти, вимогам державних стандартів здійснюється шляхом державної підсумкової атестації.

2.23.Оцінювання результатів навчання учня з особливими освітніми потребами в закладах освіти здійснюється згідно із загальними критеріями оцінювання та з урахуванням індивідуального навчального плану (за наявності).

2.24.Після завершення навчання за освітньою програмою відповідного рівня повної загальної середньої освіти, незалежно від форми її здобуття та на підставі результатів річного оцінювання і державної підсумкової атестації, учні отримують такі документи про освіту:

      • свідоцтво про початкову освіту;
      • свідоцтво про базову середню освіту;
      • свідоцтво про повну загальну середню освіту.
      •  

ІІІ. Учасники освітнього процесу

3.1.Учасниками освітнього процесу в ліцеї є: учні, педагогічні працівники, інші працівники ліцею, батьки учнів, асистенти дітей.

3.2.Залучення будь-яких інших осіб до участі в освітньому процесі (проведення навчальних занять, лекцій, тренінгів, семінарів, майстер- класів, конкурсів, оцінювання результатів навчання тощо) здійснюється за рішенням директора ліцею.

3.3Права та обов’язки учнів визначаються Законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими законодавчими актами, Правилами внутрішнього розпорядку, а також Правилами для учнів, схваленими педагогічною радою ліцею.

3.4.Забороняється залучати учнів до участі в заходах, організованих не передбаченими законами воєнізованими формуваннями, а також політичними партіями, релігійними організаціями (об’єднаннями), крім випадків, визначених статтею 31 Закону України «Про освіту».

3.5.Підвезення учнів до ліцею здійснює уповноважений орган – відділ освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної ради.

3.6.Харчування учнів у ліцеї здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту», інших актів законодавства та рішень Засновника.

3.7.У ліцеї створюється безпечне освітнє середовище з метою забезпечення               належних і безпечних умов навчання, виховання, розвитку учнів, а також здійснюється формування у них гігієнічних навичок та засад здорового способу життя.

3.8.Учні ліцею забезпечуються медичним обслуговуванням, що здійснюється медичними працівниками, які входять до штату закладу, або відповідних закладів охорони здоров’я, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

3.9.На посади педагогічних працівників приймаються особи, які мають педагогічну освіту, вищу освіту та/або професійну кваліфікацію, вільно  володіють державною мовою (для громадян України) або володіють державною мовою в обсязі, достатньому для спілкування (для іноземців та осіб без громадянства), моральні якості та фізичний і психічний стан здоров’я яких дозволяють виконувати професійні обов’язки.

3.10.Прийняття на роботу педагогічних працівників може здійснюватися за трудовими договорами, контрактами, у тому числі й на конкурсній                                         основі.

3.11.Педагогічні працівники мають права та обов’язки, визначені Законом України «Про освіту», Законом «Про повну загальну середню освіту», колективним договором, трудовим договором, Правилами внутрішнього розпорядку, іншими документами, схваленими педагогічною радою ліцею.

3.12.Робочий час педагогічного працівника включає час, необхідний для виконання ним навчальної, виховної, методичної, організаційної роботи та іншої педагогічної діяльності, передбаченої трудовим договором та/або посадовою інструкцією.

3.13.Засновник або уповноважений ним орган, директор ліцею не мають права вимагати від педагогічних працівників виконання роботи, не передбаченої укладеним письмовим трудовим договором та/або посадовою інструкцією.

3.15.Розподіл педагогічного навантаження затверджується директором відповідно до вимог законодавства. Педагогічне навантаження педагогічного працівника ліцею обсягом менше норми встановлюється за його письмовою згодою.

3.16.Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається у разі зміни кількості годин з окремих навчальних предметів (інтегрованих курсів), що передбачається навчальним планом ліцею, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства про працю.

3.17.Батьки учнів мають права та обов’язки у сфері загальної середньої            освіти, передбачені Законом України «Про освіту» та іншими законами України, а також Положенням про взаємну відповідальність учасників освітнього процесу за результати навчання, схваленим педагогічною радою ліцею.

3.18.Батьки учнів мають право бути присутніми на навчальних заняттях          своїх дітей за попереднім погодженням із директором ліцею.

3.19.Організація інклюзивного навчання у ліцеї здійснюється у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

3.20.Громадське самоврядування в ліцеї здійснюється на принципах, визначених частиною восьмою статті 70 Закону України «Про освіту».

3.21.У ліцеї можуть діяти:

      • органи самоврядування працівників закладу;
      • органи самоврядування здобувачів освіти;
      • органи батьківського самоврядування.

3.22.У діяльність будь-якого органу громадського самоврядування ліцею не мають права втручатися представники іншого органу громадського самоврядування.

3.23.Вищим колегіальним органом громадського самоврядування ліцею є загальні збори (конференція) колективу, які скликаються не менше одного разу на рік та формуються з уповноважених представників усіх учасників освітнього процесу (їх органів самоврядування - за наявності).

3.24.У ліцеї може діяти самоврядування здобувачів освіти з метою формування та розвитку громадянських, управлінських і соціальних компетентностей учнів, пов’язаних з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту, здорового способу життя тощо. Самоврядування здобувачів освіти здійснюється учнями безпосередньо і через органи учнівського самоврядування.

3.25.Учні мають рівні права на участь в учнівському самоврядуванні, зокрема на участь у роботі дорадчих (консультативних - із певних питань), робочих (робочих групах тощо) та інших органів учнівського самоврядування, а також вільно обирати та бути обраними до виборних органів самоврядування здобувачів освіти.

3.26.З питань захисту честі, гідності та/або прав учнів закладу керівник  у самоврядування здобувачів освіти має право на невідкладний прийом директором ліцею, який зобов’язаний розглянути усну чи письмову  вимогу керівника учнівського самоврядування про усунення порушень щодо честі, гідності чи прав учня закладу та вжити заходів відповідно до Правил внутрішнього розпорядку та/або законодавства.

3.27.Діяльність органів самоврядування здобувачів освіти  ліцею не повинна призводити до порушення законодавства, установчих документів закладу, Правил внутрішнього розпорядку, прав та законних інтересів інших учасників освітнього процесу.

3.28.Засади      учнівського      самоврядування      ліцею визначаються               законодавством України та Положенням про  самоврядування здобувачів освіти ліцею, що затверджується загальними зборами уповноважених представників класів.

3.29.Вищим органом громадського самоврядування працівників ліцею є загальні збори  (конференція)  колективу, повноваження яких визначено Законом України «Про повну загальну середню освіту».

3.30.Батьківське самоврядування в ліцеї здійснюється батьками учнів як  безпосередньо, так і через органи батьківського самоврядування, з метою захисту прав та інтересів учнів, організації їх дозвілля та оздоровлення, громадського нагляду (контролю) в межах повноважень, визначених законодавством та статутом закладу. Батьки мають право утворювати різні органи батьківського самоврядування (в межах класу, закладу освіти, за інтересами тощо).

3.31.Рішення органу батьківського самоврядування виконується батьками виключно на добровільних засадах. Рішення органу батьківського самоврядування з питань організації освітнього процесу та/або діяльності ліцею можуть бути реалізовані виключно за рішенням директора, якщо таке рішення не суперечить законодавству.

3.32.Рішення, заходи та форми батьківського самоврядування не повинні призводити до надання іншим учасникам освітнього процесу привілеїв чи обмежень за будь-якою ознакою, порушувати їхні права та/або законні інтереси, а також не можуть бути підставою для прийняття управлінських рішень, що не відповідають законодавству.

 

 

ІV. Управління закладом освіти

4.1. Управління закладом освіти здійснюється відділом освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної ради.

4.2. Безпосереднє керівництво ліцеєм здійснюють директор та його заступники. Директор ліцею здійснює повноваження, визначені законами України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», іншими актами законодавства, цим Статутом.

4.3. Директор ліцею призначається на посаду наказом начальника відділу освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної ради за результатами конкурсного відбору.

Керівником ліцею може бути особа, яка є громадянином України, вільно володіє державною мовою, має вищу освіту ступеня не нижче магістра, стаж педагогічної та/або науково-педагогічної роботи не менше трьох років, організаторські здібності, стан фізичного і психічного здоров’я, що не перешкоджає виконанню професійних обов’язків, пройшла конкурсний відбір та визнана переможцем конкурсу відповідно до чинного законодавства.

Заступники директора ліцею призначаються і звільняються з посади директором ліцею з дотриманням чинного законодавства.

4.4. Директор ліцею є представником закладу освіти у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними і фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень.

4.5. Директор ліцею має власний електронний підпис.

4.6. Директор ліцею в межах наданих йому повноважень:

- організовує діяльність закладу освіти;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності ліцею;

- призначає на роботу і звільняє заступників директора, педагогічних працівників та обслуговуючий персонал, визначає їх функціональні обов’язки;

- забезпечує організацію освітнього процесу згідно законодавства та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- забезпечує умови здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю ліцею;

- сприяє і створює умови для діяльності органів самоврядування ліцею;

- забезпечує своєчасне і якісне подання статистичної звітності;

- сприяє здоровому способу життя всіх учасників освітнього процесу;

- здійснює інші повноваження, делеговані засновником і передбачені законодавством України;

- несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками, засновником, органом державної виконавчої влади тощо.

4.7. В ліцеї створюється постійно діючий колегіальний орган – педагогічна рада, членами якої є педагогічні працівники.

Головою педагогічної ради є директор ліцею.

4.8. Педагогічна рада розглядає питання:

- планування роботи та режиму роботи ліцею;

- схвалює освітню програму та оцінює результати навчання;

- формує систему та затверджує процедуру внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- розглядає питання удосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

- приймає рішення щодо переведення здобувачів освіти до наступних класів і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за досягнення у навчанні;

- підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, впровадження в освітній процес досягнень науки, інноваційних технологій навчання, найкращого педагогічного досвіду роботи, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності;

- ухвалює рішення щодо визначення морального та матеріального заохочення здобувачів освіти та працівників ліцею;

- приймає рішення щодо відповідальності учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту та позапланової громадської акредитації закладу.

Рішення педагогічної ради ліцею вводяться в дію наказом керівника.

4.9. Робота педагогічної ради планується в довільній формі відповідно до потреб ліцею. Кількість засідань педагогічної ради визначається їх доцільністю, але не може бути меншою чотирьох разів на рік.

Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.

4.10. У освітньому закладі можуть створюватись та діяти відповідно до чинного законодавства України органи самоврядування:

- працівників закладу освіти;

- здобувачів освіти;

- батьків учасників освітнього процесу.

4.11. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування ліцею є загальна конференція, що скликається не менше одного разу на рік.

Делегати конференції з правом вирішального голосу обираються пропорційно від таких трьох категорій:

- працівників ліцею – зборами трудового колективу;

- здобувачів освіти – класними зборами;

- батьків – класними батьківськими зборами.

Термін їх повноважень складає один навчальний рік.

Загальна конференція правочинна, якщо в її роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх.

Право скликати конференцію мають голова ради ліцею, учасники конференції, якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор закладу, засновник.

Загальна конференція:

- обирає раду ліцею, її голову, встановлює термін їх повноважень;

- заслуховує звіт директора і голови ради ліцею;

- розглядає питання освітньої, методичної і фінансово-господарської діяльності ліцею;

- затверджує основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядає інші найважливіші напрями діяльності закладу;

- приймає рішення про стимулювання праці керівника та інших працівників.

4.12. У ліцеї може створюватися наглядова (піклувальна) рада за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів. Порядок формування наглядової (піклувальної) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та цим Статутом.

4.13. Наглядова (піклувальна) рада ліцею сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку і здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

4.14. Члени наглядової (піклувальної) ради закладу освіти мають право брати участь у роботі колегіальних органів ліцею з правом дорадчого голосу.

4.15. До складу наглядової (піклувальної) ради ліцею не можуть входити здобувачі освіти та працівники цього закладу освіти.

4.16. Наглядова (піклувальна) рада має право:

- брати участь у визначенні стратегії розвитку ліцею та контролювати її виконання;

- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

- аналізувати та оцінювати діяльність ліцею та його керівника;

- контролювати виконання кошторису та/або бюджету ліцею і вносити відповідні рекомендації та пропозиції щодо їх формування;

- вносити засновнику ліцею подання про заохочення або відкликання керівника ліцею з підстав, визначених законом;

- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

Рішення наглядової ради є обов’язковими для розгляду керівником ліцею.

 

V.Прозорість та інформаційна відкритість закладу освіти

5.1.Ліцей формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей закладу освіти.

5.2. Ліцей забезпечує на офіційному  веб-сайті закладу  відкритий доступ до такої інформації та документів:

  • статут закладу освіти;
  • ліцензії на провадження освітньої діяльності;
  • сертифікати про акредитацію освітніх програм;
  • структура та органи управління закладом освіти;
  • кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;
  • освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;
  • територія обслуговування, закріплена за закладом освіти;
    фактична кількість осіб, які навчаються у закладі освіти;
  • мова (мови) освітнього процесу;
  • наявність вакантних посад, порядок і умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);
  • матеріально-технічне забезпечення закладу освіти (згідно з ліцензійними умовами);
  • результати моніторингу якості освіти;
  • річний звіт про діяльність закладу освіти;
  • правила прийому до закладу освіти;
  • умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;
  • перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;
  • інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

5.3. Ліцей оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.

 

VI. Забезпечення якості освіти

6.1.  У ліцеї  формується внутрішня система забезпечення якості освіти яка, зокрема, включає механізми забезпечення академічної доброчесності, порядок виявлення та встановлення фактів порушення академічної доброчесності, види академічної відповідальності педагогічних працівників та учнів за конкретні порушення академічної доброчесності, які визначені Положенням про академічну доброчесність учасників освітнього процесу закладу освіти.

6.2. Кожен учасник освітнього процесу зобов’язаний дотримуватися академічної доброчесності. Директор ліцею та інші педагогічні працівники забезпечують дотримання принципів академічної доброчесності відповідно до своєї компетенції.

6.3.Головною комплексною зовнішньою перевіркою та оцінюванням освітніх і управлінських процесів ліцею, які повинні забезпечувати його ефективну роботу та сталий розвиток, є інституційний аудит.

6.4.Атестація та сертифікація педагогічних працівників здійснюється відповідно до Закону України «Про освіту» в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки.

6.5.Педагогічний працівник має право на проходження сертифікації безоплатно один раз на три роки.

6.6. Кожен педагогічний працівник зобов’язаний щороку підвищувати свою  кваліфікацію відповідно до Закону України «Про освіту». Загальна кількість академічних годин для підвищення кваліфікації педагогічного працівника протягом п’яти років, яка оплачується за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, не може бути меншою за 150 годин, з яких не менше 10 відсотків загальної кількості годин обов’язково повинні бути спрямовані на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з учнями з особливими освітніми потребами.

6.7. Інформаційне забезпечення учасників освітнього процесу здійснюється шляхом надання доступу до публічних освітніх, наукових та інформаційних ресурсів, у тому числі до Інтернету, надання електронних підручників та інших мультимедійних навчальних ресурсів у порядку, визначеному законодавством.

 

VІІ.Матеріально-технічна база

та фінансово-господарська діяльність ліцею

7.1. Матеріально-технічна база ліцею включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі ліцею.

7.2. Майно ліцею перебуває в комунальній власності, належить йому на правах оперативного управління відповідно до чинного законодавства і цього Статуту ліцею та укладених ним угод.

7.3. Ліцей відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони.

7.4. Вилучення основних фондів, оборотних коштів та іншого майна ліцею проводиться лише у випадках, передбачених чинним законодавством. Збитки, завдані закладу внаслідок порушення його майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

7.5. Об’єкти та майно ліцею не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

7.6.Ліцей здійснює    фінансово-господарську    діяльність    відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту» та інших нормативно-правових актів.

7.7.Порядок діловодства в закладі освіти визначається керівником відповідно до законодавства. За рішенням керівника закладу та погодженням Засновника закладу бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію відділу освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної ради.У разі самостійного ведення бухгалтерського обліку в закладі утворюється бухгалтерська служба, яка діє відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Податкового кодексу України, Положення про бухгалтерську службу закладу освіти, затвердженого директором.

7.8.Фінансування ліцею здійснюється з місцевого бюджету та  за рахунок міжбюджетних трансфертів, отриманих у тому числі з державного бюджету відповідно до Бюджетного кодексу України. Іншими джерелами фінансування закладів загальної середньої освіти можуть бути:

      • доходи від надання платних освітніх та інших послуг;
      • благодійна допомога відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації;
      • гранти;
      • інші джерела фінансування, не заборонені законодавством.

7.9. Фінансово-господарська діяльність ліцею здійснюється в обсягах,  затверджених рішенням про бюджет Дашівської територіальної громади.

7.10.У ліцеї можуть надаватися платні освітні та інші послуги, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України. Директор визначає перелік платних освітніх та інших послуг, що надаються закладом освіти, із зазначенням часу, місця, способу та порядку надання кожної з послуг, їх вартості та особи, відповідальної за їх надання.

7.12.Ліцей не може надавати (повністю чи частково) платні освітні послуги для досягнення його учнями результатів навчання (компетентностей), визначених державними стандартами. Учні та їхні батьки можуть отримувати платні освітні та інші послуги виключно на добровільних засадах.

7.13.Штатний розпис ліцею розробляється на основі типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади у сфері освіти і науки, та затверджується директором за погодженням із Засновником або уповноваженим ним органом.

7.14.Заклад є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів (прибутків) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску). Доходи (прибутки) закладу використовуються виключно для фінансування видатків на утримання закладу, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених його установчими документами.

7.15.Використання доходів (прибутків) дозволяється виключно для фінансування видатків на утримання закладу освіти, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямків діяльності, визначених  установчими документами.

7.16. Ліцей має право на придбання та оренду необхідного обладнання та інші матеріальні ресурси, користуватися послугами будь-якого підприємства, установи, організації або фізичної особи, фінансувати за рахунок власних надходжень заходи, що сприяють поліпшенню соціально-побутових умов колективу.

7.17. Фінансування у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових послуг, а також придбання спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку, визначених індивідуальною програмою розвитку особи з особливими освітніми потребами, здійснюється за рахунок коштів субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами, коштів місцевих бюджетів, інших джерел, не заборонених законодавством.

7.18. Звітність про діяльність ліцею встановлюється відповідно до законодавства.

 

VIІІ. Міжнародне співробітництво

8.1. Ліцей за наявності належної матеріально-технічної та соціально-культурної бази, власних надходжень має право проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у рамках освітніх програм, проектів, встановлювати відповідно до законодавства прямі зв’язки з міжнародними організаціями, освітніми асоціаціями, освітніми установами.

8.2. Ліцей має право відповідно до чинного законодавства укладати угоди про співробітництво з навчальними закладами, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями інших країн.

 

ІХ. Контроль за діяльністю ліцею

9.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю ліцею здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти.

9.2. Державний нагляд (контроль) за діяльністю ліцею здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та її територіальними органами відповідно до Закону України «Про освіту».

9.3. Єдиним плановим заходом державного нагляду (контролю) за освітньою діяльністю ліцею є інституційний аудит, що проводиться один раз на десять років у порядку, встановленому Міністерством освіти і науки України.

Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних мов. Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою засновника ліцею, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського управління (загальної конференції), піклувальної (наглядової) ради ліцею у випадках, передбачених чинним законодавством. 8.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю ліцею здійснюється суб’єктом громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».

9.5. Результати інституційного аудиту та громадського нагляду (контролю) оприлюднюються на веб-сайті ліцею, засновника ліцею органу, що проводив інституційний аудит чи нагляд.

9.6. Ліцей, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу освіти, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

9.7. Засновник ліцею або уповноважена ним особа (відділ освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної ради):

- здійснює контроль за дотриманням установчих документів ліцею;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю ліцею;

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за різними ознаками.

 

X. Реорганізація або ліквідація  ліцею

10.1. Рішення про реорганізацію (припинення юридичної особи) або ліквідацію  ліцею приймає засновник. Реорганізація ліцею відбувається шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення.

          Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду — ліквідаційною комісією, призначеною цим органом. З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління ліцеєм.

10.2.Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно  ліцею, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

10.3.У випадку реорганізації права та зобов'язання ліцею переходять до правонаступників  відповідно  до  чинного  законодавства  або  визначених закладів освіти.

 

ХІ. Внесення змін та доповнень до Статуту

11.1. Внесення змін та доповнень до Статуту здійснюється за рішенням засновника відповідно до чинного законодавства.

 

ХІІ. Різне

12.1. Даний Статут укладено в трьох оригінальних примірниках українською мовою, кожний з яких має однакову юридичну силу.

Один примірник зберігається в відділі освіти, культури, молоді та спорту Дашівської селищної ради, другий в ліцеї, третій використовується для надання комплекту документів при державній реєстрації.

 

 

Дашівський селищний голова                                       Сергій Тітаренко

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора